• Angliavandeniai turi sudaryti 55-62 % paros davinio energijos vertės.

  • Energinė angliavandenių 1 g vertė – 16,75 KJ/4 kcal.

Angliavandenių funkcijos:

  • Aprūpina organizmą energija.

  • Tausoja baltymus ir riebalus.

  • Įeina į organizmo ląstelių sudėtį.

  • Skatina naudingų žarnų bakterijų augimą, kurios gamina kai kuriuos vitaminus, reikalingas kalcio ir fosforo absorbcijai.

  • Palaiko normalią virškinamojo trakto veiklą.

Angliavandenių šaltiniai:

  • Grūdai ir jų produktai (ryžiai, dribsniai, duona ir jos produktai, makaronai);

  • Daržovės ( krakmolas, cukrus, celiuliozė). Lapinės daržovės angliavandenių turi mažiausiai, o šakninės, gumbinės ir sėklos – daugiausiai (bulvės, morkos, pupos, lęšiai);

  • Vaisiai (džiovintuose vaisiuose cukraus daugiau negu šviežiuose. Jų daug bananuose, o mažiausiai arbūzuose);

  • Riešutai ( 10–27 % angliavandenių);

  • Pienas (laktozė);