Spausdinti

Magnis

Magnis reikalingas normaliam nervų sistemos, raumenų ir kaulų funkcionavimui. Turi antistresinį poveikį.

Funkcijos:

Kodėl  kaulų masės atstatymui reikalingas didesnis magnio kiekis?

Kalcio ir magnio vartojimo kartu ypatumai

Tarpusavyje priklausomas Ca ir Mg įsisavinimas:

Magnis svarbus kaulų formavimuisi ir osteoporozės atsiradimui:

Magnio šaltiniai:

Magnio geriausi šaltiniai yra augalinis maistas:

Dėl kokių priežasčių būna magnio stoka?

Magnio stoka būna dėl neadekvačios dietos, sutrikusio įsisavinimo ar padidintos ekskrecijos (lėtinis alkoholizmas, cukrinis diabetas, malabsorbcijos (sutrikęs įsisavinimas) sindromas, inkstų ligos ir kt.), vaistų vartojimo, maisto produktų, kurių sudėtyje yra fosforo (mėsa), nepakankamo vartojimo.

Magnio stoka galima vartojant šlapimą skatinančius vaistus arba sergant nekontroliuojamu cukriniu diabetu (dėl dažno ir gausaus šlapinimosi) ar kitomis ligomis trikdančiomis elektrolitų balansą.

Magnio poreikį didina didelis kalcio, baltymų, vitamino D kiekis ir alkoholio vartojimas, psichinis ir fiziologinis stresas.

Simptomai/požymiai esant magnio stokai:

Magnio pertekliaus požymiai:

Daugiau apie magnį galite paskaityti tinklaraštyje www.asportas.lt

Grįžti į skyrių Mikromineralai